WordPress vždy vynikal ako žiarivý príklad inovácie open-source, ktorý v roku 2003 vytvorili Matt Mullenweg a Mike Little s víziou umožniť ľuďom bezproblémovú správu ich webových stránok. V priebehu rokov sa rozrástol do robustného ekosystému, ktorý poháňa filozofia riadená komunitou. Ako však ekosystém dozrieval, spoločnosti ako WP Engine začali zohrávať čoraz komerčnejšiu úlohu, čo bolo niekedy v rozpore s duchom spolupráce v oblasti open source.
WP Engine bola kedysi spoločnosť, ktorú som hlboko obdivoval. Roky som na ich platforme úspešne spúšťal a spravoval nespočetné množstvo projektov bez väčších problémov. Ich výkon a spoľahlivosť mi spočiatku pripadali ako dokonalá voľba. Približne pred štyrmi až piatimi rokmi sa však moje skúsenosti prudko zmenili k horšiemu a zanechali vo mne frustráciu a rozčarovanie.
Narušenie etiky a dôvery zákazníkov
Jednou z prvých červených vlajok bolo to, ako spoločnosť WP Engine riešila komunikáciu s mojimi klientmi. S mnohými z nich som udržiaval dlhodobé vzťahy, keďže som priamo spravoval ich webové stránky. Bez môjho súhlasu získala spoločnosť WP Engine ich telefónne čísla z ich webových stránok a začala ich kontaktovať priamo. Pripomínam: účty boli vedené na moje meno a ja som platil účty. Napriek tomu ma úplne obišli a oslovili mojich klientov s odvážnymi tvrdeniami o „kritických problémoch“ na ich webových stránkach. Dožadovali sa rozhovoru s „najvyššie postaveným pracovníkom s rozhodovacou právomocou“, akoby od toho závisel osud webovej stránky.
Toto bolo nielen neprofesionálne, ale aj hlboko frustrujúce. Ako môžete ospravedlniť studené telefonovanie niekomu z klientov a podkopávanie práve tej osoby, ktorá je zodpovedná za budovanie a údržbu webu? A aké boli tieto takzvané kritické problémy? Hovoríme o webových stránkach prevádzkovaných na hostingovom pláne za 25 dolárov mesačne – sotva ide o také nastavenie, ktoré si vyžaduje takýto dramatický zásah.
Neetické predajné taktiky
Nešlo o jednorazovú záležitosť. S týmto správaním som sa stretol opakovane. Pri jednej príležitosti označili „4 000 volaní Ajaxu“ na klientskom webe ako problém a trvali na tom, že musíme prejsť na plán vyššej úrovne alebo dokonca na dedikovaný server. Ich tón bol zahalený zdvorilosťou, ale niesol v sebe skrytú hrozbu: „Čo by ste robili, keby stránka prestala fungovať?“ pýtali sa a snažili sa nás vystrašiť, aby sme súhlasili.
Keď som naliehal na konkrétnosti – napríklad či ide o 4 000 hovorov za sekundu, deň alebo rok -, nevedeli poskytnúť jasnú odpoveď. Namiesto toho začali obviňovať samotnú stránku: „Webová stránka nie je dobre nakódovaná, to je hlavná príčina týchto problémov.“ Naozaj? Ktorá časť nie je dobre nakódovaná? V čom je skutočný problém? Dajte mi štatistiky, dajte mi niečo konkrétne a ja to napravím. Ale nie, všetko to bol len dym a zrkadlá, ktorých cieľom bolo predávať mi ich plán za 600 dolárov mesačne.
Záverečná kvapka
Veci sa ďalej vystupňovali, keď začali spôsobovať úmyselné problémy na inej stránke, ktorú som spravoval. Hoci to nemôžem priamo dokázať, ich správanie mi nedovolilo nemať podozrenie na zlý úmysel. Každý deň sa záhadne objavovali nové problémy. Nakoniec sa môj tím ako dobre organizovaný a profesionálny rozhodol presunúť všetky stránky k inému poskytovateľovi hostingu. Migrácia trvala len 10 minút a v ten istý deň boli stránky spustené na novej platforme.
WP Engine to neprijal dobre. Naháňali nás za nevyplatené agentúrne provízie, ktoré nás, úprimne povedané, nemohli zaujímať. Po všetkom, čím nás vystavili, neprichádzalo do úvahy pokračovať s nimi v akejkoľvek forme vzťahu – etickej alebo inej.
Pohľad späť
WP Engine v mojich očiach už nie je dôveryhodnou spoločnosťou. Ich agresívna predajná taktika a úplné ignorovanie vzťahov s klientmi ich zmenili zo služby, ktorú som kedysi rešpektoval, na zdroj neustálej frustrácie. Aj keď sa zdráham použiť ostrejšie slová, kontrast medzi mojím pôvodným obdivom a ich súčasným stavom je zarážajúci. Ako sa z pozície spoľahlivého poskytovateľa hostingu dostali až sem?
Aby som to uviedol na pravú mieru, po prechode na Rocket.net som mal podobné problémy v priebehu dvoch rokov. Obviňovali botov z nadmernej návštevnosti a snažili sa mi zvýšiť cenu na plán za 1000 dolárov mesačne. Migrácia do Cloudways, kde sme sa tiež stretli s obmedzeniami, trvala len 15 minút.
Je jasné, že moje celkové skúsenosti s poskytovateľmi hostingu boli prinajlepšom zmiešané. WP Engine však zostáva obzvlášť bolestivým sklamaním. Na konci dňa som zostal prekvapený: Čo sa stalo s WP Engine, ktorému som veril?
Original Post ID: 31848
Last modified: 26 apríla, 2025